YARDIM SEVERLİĞİN BÖYLESİ!


Aile babası şehirlerarası şoförlük yapıyor.. Eşi ev hanımı, ailenin birde kızları var.. 

Son zamanlarda akşamları anneye mesaj geliyor  ve anne hızla evden ayrılıyordu. Bu durum her akşam tekrarlanıyordu.. 

"Oysa ailenin kendi kızlarına: olur olmaz zamanlarda, özellikle akşamları, arsızın hırsızın çok olduğu bu zamanda evden çıkmamasını, ev işlerine de anneye yardımcı olması gerektiğini tembih ediyorlardı sürekli.."

Şimdi bu uyarıları kendisine yapan bir annenin, artık kendisinin dışarı çıkmasına bir anlam veremiyordu ve çok endişeleniyordu..  
Nereye gittiğine dair soruda soramıyordu.  

Yine bir akşam yemek yendikten sonra annesine gene bir mesaj geldi. Evden bir şeyler alarak kızına, sen uyu benim işim var, bir yere kadar uğrayıp geleceğim deyip evden çıktı.
Bu durumdan artık iyice rahatsızlık duyan kız, e
vden hızlı adımlarla çıkan annesini adım adım takip etti..  
Yaklaşık 1 km yol yürüdü ve bir gecekondunun kapısını çaldığını gördü. Kapı açıldı içeri girdi. 

Kız gecekondunun yanına kadar geldi, cam kenarından içerisi hafifçe görünüyordu. Çok heyacanlıydı,  annesine yakalanma korkusu, hem de annesinin orada ne yaptığına dair derin bir endişe vardı içinde. 
Usulca cama doğru kafasını uzattı ve içeriye baktıki yaşlı bir kadın birde annesi vardı . 
Bir anlam veremiyordu çünkü o yaşlı kadını ilk defa görüyordu. Ve hemen eve geri döndü. 
Annesi de 1 saat içinde eve gelmişti. Ama soramadı annesine bir türlü nereye gittin diye. 

Babası yoldan geldiğinde eşiyle başka odada konuşurlarken, seslerini duymuş ve dinlemeye başlamıştı onları. 
-Yaşlı teyzenin durumu nasıl hanım, her akşam gidip bakıyorsun değil mi!
Deyince kız bir an duraksadı. Merakla devamını dinlemeye başladı.
Annesi: 
-‘’evet her akşam gidiyorum tüm ihtiyaçlarını giderip eve geri dönüyorum. Çok dua ediyor. 
Hele sana çok çok dua ediyor. 'Allah razı olsun Mehmet evladımdan. Oğlumun tek dostu o idi. Ahmedim vefat edince yapayalnız kaldım. Bana bakmak için evlenmemişti. Ama o trafik kazası benim canımdan can aldı. Tek başıma kala kaldım böyle. Yatalak olmasam her işimi kendim görürüm' ama diyorda!  mahcubiyetinden ne yapacağını şaşırıyor kadıncağız. 

Senden Allah razı olsun, akşam olduğunda bana atacağın mesajı bekliyorum bir an evvel oraya gitmek için.. 

Keşke yanımıza alabilsek ama bir tülü ikna edemedim. 'Evimde rahatım, her akşam gelmen benim ihtiyaçlarımı gidermen bile benim için yeter diyor. Birçok insan annesine bile bakmazken sen sırf oğlumun can arkadaşının eşisin bana bakıyorsun. Allah senden razı olsun diyor..'" 

Bu konuşmaları kızı dinlerken, annesinin her akşam evden çıkarken yanlış düşüncelerinden dolayı pişman olmuştu ve rahatlamıştı.. Annesi ve babasının böylesine faziletli bir görevi yerine getirmeleri onun ne kadar hoşuna gitmişti ve çok mutlu olmuştu.


Zor durumda olan birine yardım etmek dünyanın en güzel amellerinden biri olsa gerek'ki. Allah (cc)  herkese böyle iyilik yapma fırsatı ve o feraseti vesin.

"İnsanların en hayırlısı, insanlara faydalı olandır" Hadis'i şerif

O yaşlı kadın için belki geçmişin bir vefa borcu belkide sadece Allah rızası içindir bu hamiyetli davranış ve yardımseverlik örneği. 

Allah onlardan ve öyle kişilerden razı olsun..  

Alıntı ve derleme: 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR KUDÜS ŞİİRİ

İftira İle İlgili Hadisler

ORUÇLA İLGİLİ AYET VE HADİSLER