KAYIP PARA HİKAYESİ


50 MİLYAR BULDU BAKIN SONRA NELER OLDU


Cizre'de Bir yıl önce gerçek yaşanmış bir olay
Fakir kadın ve yaşlı annesi Kırmızı Medrese yolunda ilerlerken kaldırımda kapalı bir poşet bulurlar. 
Kadın poşetin içine bakar poşetin içi para dolu.. Kadın şok halinde olduğu yere oturur beklemeye başlar,
yitik sahibi parasını aramak için tekrar geri döner düşüncesiyle kaldırımda oturmaya başlar.. 
Bir müddet geçtikten sonra gözü yaşlı bir adamın ağlayarak gelen geçen insanlara paramı kaybettim bir poşetin içindeydi, öyle bir poşet gördünüzmü diye sorarak sağa sola kaçıştığını görür..

Kadın oturduğu yerden adamı izlerken artık emin olmuştu bulduğu paranın o adama ait olduğundan..
Kadın:
-Amca poşetin rengi nedir. İçinde ne vardı ki sen bu kadar üzgün şekilde kosturuyorsun.

Adam:
-Evimi sattım tapu dairesinden gelirken düşürdüm. Siyah bir poşetin içinde olan 50 milyar şimdi onu arıyorum.

-Kadın hemen çarşafının altındaki poşeti çıkartarak bak amca paran bende diyerek adama uzatır.

-Adam bu sefer Sevincinden göz yaşı dökmeye başladı, poşetin içinden bir miktar para çıkartıp kadına vermek istedi fakat, kadın verilen parayı almadığı gibi adama şöyle der:
-Bu para senin. Ben sadece bir emanet olarak Allah için korudum der ve evine gider..

Akşama doğru kadının eşi eve gelir..
-Hanım bugün beni Allah korudu.
-Kadın hayırdır der kocasına,
-Bugün mezarlıkta patlamamış mayına bastım şükürler olsun mayın patlamadı, demekki verilmiş bir sadakamız varmış.

-Kadın ağlayarak ellerini açar ve Allaha hamdu senalar ederek, o gün yaşadığı örnek olayı eşine anlatır. 
Ve:
- Demekki Rabbim seni bizlere bağışladı der ve o anın mutluluğunu yaşayarak tekrar tekrar hamdederler..  

Sadaka, Allah’ın rızâsına niyet ederek ve karşılık beklemeden her türlü iyilikte, ihsânda bulunmakdır..
Öyleyse “Her iyilik sadakadır."

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR KUDÜS ŞİİRİ

İftira İle İlgili Hadisler

ORUÇLA İLGİLİ AYET VE HADİSLER