Sızlanan Kudüs Sözleri


MESCİD-İ AKSA'YI GÖRDÜM DÜŞÜMDE

Mescid-i Aksa'yı gördüm düşümde
Bir çocuk gibiydi ve ağlıyordu.
Varıp eşiğine alnımı koydum
Sanki bir yeraltı nehri kaynıyordu.

Gözlerim yollarda, bekler dururum
'Nerde kardeşlerim' diyordu bir ses.
İlk kıblesi benim ulu Nebimin
Unuttu mu bunu acaba herkes.

Şimdi kimsecikler varmaz yanıma
Resulden yoksunum, tek ve tenhayım.
Rüzgarlar silemez gözyaşlarımı
Çöllerde kayıp bir yetim vahayım.

Mescid-i Aksa'yı gördüm düşümde
Götür Müslüman'a selam diyordu.
Dayanamıyorum bu ayrılığa
Kucaklasın beni İslâm 

[Mehmet Akif İnan]
__________________________

AKSA VE KUDÜS İÇİN SÖYLENMİŞ BAZI SÖZLER

▪︎ Allah’ın evi esaret altındayken, Selahaddin nasıl kendi evinde yatar?
-Selahaddin Eyyûb-i

▪︎ Kudüs düşerse Mekke düşer, Medine düşer, İstanbul düşer biz düşeriz. 
-Mehmet deveci

▪︎ Yüreğimizi yakan en derin yarasın sen Kudüs.
&
▪︎ Kalk Kudüs’e gidelim. Yahya peygamberin yanında büyüsün çocuklar. Elleri taş tutacak yaşa gelsin. Kalpleri aşk tutacak yaşa. Sokaklarına atalım kendimizi. 
Adımızı söyleyelim kontrol noktalarında. 
-Tarık Tufan

▪︎ Yüreğimin yarısı Mekke’dir, geri kalanı da Medine. Üstünde bir tül gibi Kudüs vardır. 
-Nuri Pakdil

▪︎ Kudüs, Filistin davası değil kıble davasıdır. Bu ümmetin cihad kalbi kıyamete kadar Kudüs’ün eteklerinde atacaktır. 
-Nureddin Yıldız 

▪︎ Kudüs’e gidiş ve dönüş yolu kaç cesetle döşenmiştir? Üstelik bu cesetler, sadece düşman cesetleri de değildir. Yok, evladım, cinayet kral olmanın bir parçasıdır. 
-Virginia Hele

▪︎ Gökte yaratılıp yere indirilen şehir Kudüs.
-Sezai Karakoç 

▪︎ Kudüs anadır, göklerin övüncüdür Kudüs. İlk kez Kudüs’e doğru secde ettik, Miraç hediyemiz namaz orada verildi. Peygamber, Cebrail’in bile erişemediği sırlara o gün orada erişti. 
-Yedi güzel Adam Filminden

▪︎ Kudüs sevdasını, ağrısını mahşere bırakmayın! Yaşıyorken, hayattayken sevin Kudüs’ü, özleyin, dua edin. 
-Mehmet deveci

▪︎ Akdeniz kıyılarına dökülen kan öteden beri, kirli bir tarihtir. -Kudüs 
-Konçertosu Adonis

▪︎ Her yeni gün umuda doğuyor gözleriniz. Gözleriniz. Ortadoğu oluyor gözleriniz. Kudüs’ü, Beyrut’u, Bağdat’ı emziren şefkatli ve bereketli bir anne oluyor. 
-Tarık Tufan

▪︎ Sevgili kızım, koruyucu meleğim, ne zaman ki Kudüs’ü gördüm, işte o zaman hayatın arzusunu hissettim. Sevimli kızım, Kudüs’ü anlatmak için kelimeler yetersiz kalır. Kokusu her şeyden güzeldir. Manzarası dünyanın bütün güzel manzaralarından çok daha güzel, çok daha harika… 
-Abdullah Galib Bergusi

▪︎ Davud Peygamber’in(as) fethettiği, Süleyman Peygamber’in (as) şekillendirdiği, Hz. İsa’nın (as) göğe, Hz. Muhammed’in (SAS) Mirac’a yükseldiği yerdir Kudüs. 
-Talha Uğurlu

▪︎ Dünyanın en kutsal kenti Kudüs, uzun zamandır dünyanın en büyük günahlarına şahit oluyordu. 
-Banu Avar

▪︎ Mescid-i Aksâ’sız ve Kudüs’süz bir Filistin bir anlam ifade eder mi? Kudüssüz bir Filistin tıpkı gövdesiz baş gibidir. 
-Yusuf El Karadavi

▪︎ Ve Kudüs şehri; Gökte yapılıp yere indirilen şehir. Tanrı şehri ve bütün insanlığın şehri
-Sezai Karakoç

▪︎ Kudüs kan ağlıyor. Bir derdime bir de Kudüs’e baktım. Önce derdimden, sonra kendimden utandım.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR KUDÜS ŞİİRİ

İftira İle İlgili Hadisler

ORUÇLA İLGİLİ AYET VE HADİSLER