ELİF-BA


"ELİF" ALLAH ADIN OKUR YAZARIM


"Elif" Allah adın okur yazarım,
Hocam bir ders verdi "Be" deyu deyu.

"Te" ile "Se" de kaldı nazarım,
"Cim" Cemalin gördüm "He" deyu deyu.


"Hı" Hızır İlya'sür ezel ezelden,
Haberin aldım "Dal" ile "Zal"den.


"Rı" bize yol vermiş Galubelâdân,
Giderim yoluna "Ze" deyu deyu.

"Sin"de sualin vermeye geldim,
"Şın" deyince anda eylendim kaldım.


"Sad" okudum "Dad"tan haberin aldım,
"Tı" "Zı" "Ayın" "Kayın" "Pe" deyu deyu


"Ka" deyince Kaf dağını gezerdim,
"Ke" deyince türlü mana yazardım.

"Lam"da "Mim"de "Nun"da kaldı nazarım,
Nic'oldu "Vav" ile "Hı" deyu deyu.

Kul Himmet Üstadım böyle söylerim,
Haddinden ziyade Umman boylarım.

Yirmi sekiz harfi tamam eylerim,
Âhiri "Lâmelif" "Ye" deyu deyu.


Kul himmed'ten Allah razı olsun.
▪︎▪︎▪︎

"Bir kimsenin Allah'ın kitabından bir harf okuması bir hasenedir. Hasene de on misli sevap (mükâfat)la karşılanır. Ben size, 'Elif-Lam-Mim' bir harftir demiyorum. Belki "Elif" (başlı başına) bir harf, "Lam" da bir harf, "Mim" de bir harftir." (Tirmizî, Fedâilü'l-Kur'an, 16)

"Kur'an okuyunuz, zira Kur'an, kendisini okuyanlara kıyamet gününde şefaatçi olarak gelir." (Müslim, Müsafirun, 252)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR KUDÜS ŞİİRİ

İftira İle İlgili Hadisler

ORUÇLA İLGİLİ AYET VE HADİSLER