İBADETTEN KAYTARAN'LARA BAHANE ÇOK


"E, BİZDE MÜSLÜMANIZ" 


"Şecaat Arz Ederken Merd-i Kıbtî Sirkatin Söyler" misalinden yurdum insanı bilhassa dini konularda eksiğini çok ilginç mazeretlerle kapatmaya çalıştığına şahit olursunuz..  Veya yapmaya gayret ediyormuş gibi anlatırken kendi acziyetini nasıl dile getirdiğini ibretle izlersiniz. 

Bakalım ne demişler:

Ben müslümanım hemde nasıl, komşumun çocuğuyla kuran öğrenmeye giderdik hem oynar hemde öğrenirdik, tabi arkadaşların cüzlerini bile yırtardık.

*
Biz atadan dededen çok inançlıyızdır, sen bakma öyle benim durumuma. Benim aneannemin babası hemde büyük hocaymış

*
Bidefasında kuran öyrenmeye gittim çocuk ken, hoca beni dövdü bir dahada gitmedim. Yoksa namazımı kılacaktım şimdi. Belkide hoca olacaktım, hep o hocanın yüzünden.

*
Benim büyük dedem çok büyük alimmiş hemde nasıl. Onun için benden iyi müslüman göremiyorum bir gün elbette namaz kılarız bizde hiiç sorun olmaz

*
Benimki Allah ile kul arasında. Ben çok inançlıyımdır Allaha inanırım çok dua ederim.

*
Namaz mamaz kılmıyorum ama, benim kalbim pırıl pırıl tertemizdir. Evvel Allah oda bizde var

*
Ben namaza başlamaya karar verdim gittim camiye daha ilk gün ayakkabımı çaldılar bir dahada gitmedim, ama ben Allahımı çok seviyorum

*
Babam bana mamaz kılmasını öğretti ama sonradan okul mokul gençlik, iş güç, arada kaynadı gitti ama yakında emekli olacam o zama hiç kaçırmam evvelellah

*
Allah kabul essin ben arada üç beş raket namaz kılarım vaktim olduğu zaman. Bizde müslümanız yani hiç şüphe yok

*
Biz ne namaz kılanlar gördük  ... Onun için namaz kılıp öyle olmaktansa kılmamak daha iyidir. (Bir taşla iki kuş vuruyor muhterem) 

*
Kılmaz olurmuyum inanki bayram namazlarını hiç kaçırmam. Sen beni ne zannediyorsun.

*
Namaz kılmıyorum ama ramazanlarda yatırlara giderim. Ne kadar baba dede varsa hepsinin yatırlarına (Ziyaretlerine) giderek dua yapar onlardan istekte bulunurum. Denedim çok faydasını görüyorum istediklerim hep oldu. Hemde çok sebap kazanıyorum, Allah kabul etsin, zaten dünya onların yüzü soyu hürmetine ayakta duruyor dimi?

*
Ben çok günah işliyorum onun için kılamıyorum. Ama Allaha çok inanırım affeder bizi İnşaallah

*
Çamaşırlarım kirli olduğu için kılamıyorum. (Bunun çamaşırları hiç yıkanmıyormu dersin)?

*
Yahu bende dindarım hatta ben kuran kursuna bile gittim ayetel kürsinin yarısına kadar ezberlemiştim ki, sorunlar çıktı yarıda kaldı bir dahada gitmedim yaa (eski ist. hukukçular baro başkanı kabasakal)

*
Oruç tutamıyorum işim ağır yoruluyorum yoksa iş kazası geçiririm Allah korusun çoluk çocuk ekmek yiyecek, Allah affeder "hatta iş'te bir ibadettir dimi abi" (benden fetva alıp namaz borcunu beleşe getirecek uyanık)

*
Ya ben bu gece sahura kalkamadım onun için yedim orucumu

*
Gece uykumu alamıyorum sahura kalkamıyorum sonra tutarız daha var o zamanıma

*
Abi işim çok ağır, midemde çok ağrıyor. Birde çok su ihtiyacı duyuyorum. İlerisinde tutarım İnşaallah

*
Bu mazeretler zaman zaman herkesin duyduğu bahanelerden bazı örneklerdır. İlk bakışta biraz eğlenceli gibi gelsede aslında çok üzücü ve düşündürücü çıkış yollarıdır. !!! 

Şefik Karakelle


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR KUDÜS ŞİİRİ

İftira İle İlgili Hadisler

ORUÇLA İLGİLİ AYET VE HADİSLER